Us presentem, us convidem i us demanem que entreu i passeu dins aquesta casa oberta. Que contempleu a poc a poc cadascuna de les estances, que n’admir (...)
Cal reflexionar sobre per què han sorgit diferents formes de pintar, entrar en la seva gènesi. No n’hi ha prou de dir com es pinta, sinó “per a què” p (...)
Allò fonamental en una obra d’art és el sentit. La clau del sentit és la coherència.
El talent consisteix en el sentit de la coherència que permet e (...)
Potser el que s’ha d’aconseguir és que l’obra no deixi indiferent. Hi pot haver alguna cosa que agradi, que interessi, que sorprengui, que provoqui, c (...)
La inflació de cert art modern ha engendrat una altra espècie d’academicisme. Pintar una altra cosa. Veure una altra cosa. No buscar solucions fàcils (...)
És fonamental per a l’elaboració artística la identificació de l’artista amb el material que empra, tant físic com teòric. Un bon coneixement i una co (...)
Això d’haver d’estar dret en una galeria o en un sala austera és certament incòmode, sembla que se t’obliga a estar-hi de pas i no a romandre-hi; sens (...)
L’obra d’art és l’expressió viva i plena d’un sentiment, d’una vivència. És el resultat del pensament viscut subjectivament.
El quadre fallit és e (...)